Prisliste
Konsultasjon
0,-
Gratis konsultasjon for alle våre pasienter
Engangsutstyr og Hygienetiltak
Tannregulering
Keramisk Tannregulering
Fra 20000,-
Hvit Synlig Tannregulering (Pris: Per Kjeve)
Invisalign
Hjemmebleking Professional Home Kit
1200,-
6% hydrogenperoksid
Profesjonell Klinikk Bleking
2749,-
6% hydrogenperoksid
Hjemmebleking Charcoal Gel
599,-
0% hydrogenperoksid
Hjemmebleking Charcoal Powder
299,-
0% hydrogenperoksid - Charcoal

Scandic Tannlegevakt tar seg både av ditt behov for vanlig tannpleie, forebyggende tannbehandling og spesialistbehandling.

Scandic Tannlegevakt er utstyrt med det siste innen teknologiske  hjelpemidler og gir oss unike muligheter med hensyn til diagnostisering og behandling.

For oss er det viktig at pasientene våre er godt informert om behandlinger og får informasjon om behandlingsalternativer. Du kan finne nyttig informasjon på vår hjemmeside eller kontakte oss slik at vi kan veilede deg til bedre tannhelse.

Trenger du stønad?

Helfo: Helfo stønad til dekning av utgifter til tannbehandling: Våre behandlere har direkteoppgjør med Helfo (Trygdekontoret). Pasienter kan ha rett til trygderefusjon på tannbehandling.

Nav: Hvis ikke du har råd til tannbehandling kan du alltid søke hjelp hos NAV for stønad.

Stønad fra sosialkontoret

Hvis du ikke kan betale for tannbehandlingen av ulike årsaker kan du få støtte fra NAV. Bidraget dekker det behandlingen som er nødvendig.
Har du dårlig råd da kan du søke om rekvisjon fra NAV/sosial kontor for tannbehandling. Vi tar i mot rekvisjonen din fra NAV. Det viktigste å få støtte fra NAV er å få rekvisjon fra din NAV saksbehandler.  Du vil bli først sendt til offentlig tannlege. Der vil tannstatusen din bli undersøkt og tannlege vil vurdere tannstatusen din. Du vil da få en skriftlig kostnadsoverslag hvor det står hvor mye støtte du kan få fra NAV. Saksbehandleren din vil da gi deg en rekvisjon som du kan ta med til oss. På rekvisjonen din fra NAV står det hvor mye du får støtte og evt. hvor mye du må betale i egenandel. Vannligvis er egenandel cirka 1500,-.

Helfo

Som hovedregel må voksne betale utgiftene til tannbehandling selv, men det finnes enkelte unntak dersom du har visse sykdommer, tilstander eller skader. Tannlegen/tannpleieren skal vurdere om du faller inn under noen av disse unntakene, og derfor har krav på støtte fra Helfo. De 15 tilstandene/tilfellene som kan gi rett til stønad  fra Helfo er:

1. sjelden medisinsk tilstand (spør tannlegen om hvilke tilstander som til enhver tid er med på denne listen, eller les mer om sjeldne medisinske tilstander på helsenorge.no)
  2. leppe-kjeve-ganespalte
  3. svulster i munnhulen, tilgrensende vev eller i hoderegionen for øvrig
  4. infeksjonsforebyggende tannbehandling ved særlige medisinske tilstander
  5. sykdommer og anomalier i munn og kjeve (tann- og kjevekirurgisk behandling)
  6. periodontitt (tannkjøttsykdom)
  7. tannutviklingsforstyrrelser (medfødte tilstander)
  8. bittanomalier (tannregulering/kjeveortopedi)
  9. patologisk tap av tannsubstans ved attrisjon og erosjon (alvorlig tanngnissing og syreskader)
  10. hyposalivasjon (munntørrhet)
  11. allergiske reaksjoner mot tannrestaureringsmaterialer (i munnhule eller på hud)
  12. tannskade ved godkjent yrkesskade (yrkesskaden må være godkjent av NAV og tannbehandlingen må ha sammenheng med yrkesskaden)
  13. tannskade ved ulykke som ikke er yrkesskade (fritidsulykker)
  14. sterkt nedsatt evne til egenomsorg hos personer som har varig sykdom eller varig nedsatt funksjonsevne (den sterkt nedsatte evnen til egenomsorg må ha vart i minst ett år og ha forårsaket redusert tannhelse)
  15. helt eller delvis tanntap, uten egne tenner i underkjeven (og ute av stand til å kunne bruke løstsittende protese)

Godkjente egenandeler i forbindelse med sykdommer og misdannelser (anomalier) i munn og kjeve (punkt 5) og behandling av enkelte former for tannkjøttsykdommer (marginal periodontitt og periimplantitt, punkt 6), teller med i opptjeningen til frikort for egenandelstak 2. Din tannlege/tannpleier skal innrapportere godkjente egenandeler til den automatiske frikortordningen i Helfo.